Tři první jsou nejhorší

Co se ve Vás děje, když máte zvednout telefon a komunikovat s někým, koho neznáte? A co když máte komunikovat o něčem, co Vám není příjemné? Co když si, ale pouze Vy sami, děláte nepříjemnost ve své hlavě? Co když se vy sami programujete na to, že rozhovor bude nepříjemný?

Co s tím…?

V prvé řadě si položte otázku: Věřím tomu, co chci klientovi předat?

Pokud je Vaše odpověď NE, nečtěte dál a raději začněte pracovat v oboru nebo prodávat produkt, kterému věřit budete a pak se vraťte…

Pokud je vaše odpověď ANO…

Čtěte dál…

Nejčastější překážky pro obchodníky, kteří chtějí volat a nejde jim to, jsou následují:

  1. ODMÍTNUTÍ

  2. SEBEVĚDOMÍ

  3. MÁLO INFORMACÍ

Flowers (2)

 

Proč odmítnutí?

Nikdo nemá rád, když je odmítán. Každý má pocit, že je to osobní a že je odmítán on, jako člověk. Ale podívejte se na to jinak. Když zavoláte druhému člověku, nikdy nevíte v jaké situaci se nachází a v jakém je rozpoložení. Člověk na druhé straně Vás osobně nezná a nikdy tedy odmítnutí není mířeno proti Vám a není osobní. Odmítnutí bude provázet jakýkoli druh obchodu neustále a ve velké míře. Zejména obchod po telefonu je tím známý. Je totiž mnohem jednodušší odmítnout člověka na druhé straně telefonu, než osobně. To ovšem neznamená, že ve volání musíte být nutně neustále odmítáni. Není tomu tak. Praxí se naučíte, aby odmítnutí bylo stále méně, ale budete se s ním v této profesi setkávat vždy. Proto, když se s tím smíříte a uvědomíte si, že to není o Vás, tak máte napůl vyhráno.

Proč sebevědomí?

Otázka sebevědomí je kapitolou samou o sobě. Odmalička jsme učeni, že je špatné se za něco pochválit, nebo že samochvála smrdí. Nemluvím tu o narcismu, ale o tom si uvědomovat svoje kvality a svou cenu. Není to jednoduché a mnoho z nás potřebuje velký kus života k tomu, abychom si vypěstovali zdravé sebevědomí. Ale na všem se dá pracovat. A tím, že vstoupíte na cestu se začnou dít změny. Na sebevědomé lidi také okolí reaguje různě. Při osobním kontaktu s nesebevědomým člověkem budete působit nabubřele a možná vychloubačně. Proto je třeba i s tímto aspektem pracovat a přiblížit svou komunikaci všem lidem. A to i třeba těm, kteří svou cestu za vlastním sebevědomím ještě nenastoupili. V komunikaci po telefonu je sebevědomí velmi důležitý prvek, protože pokud znáte svou cenu, tak vás máloco zaskočí. A že jsou opravdu okamžiky, které by mohly vyvolat i velmi silné reakce. Pokud jste si jisti sami sebou, tak budete svou jistotu předávat i přes telefon dále.

Proč málo informací?

Je to známá věc. Když chci něco nabídnout nebo prodat, tak o tom něco musím vědět. Ale nestačí znát dokonale svůj produkt, potřebujete znát pravděpodobné otázky, které mohou přijít ze strany zákazníka. Připravte se na ně. Vytvořte si seznam možných otázek od klientů. Napište si všechno. A pak na každou otázku odpovězte. Vznikne Vám “argumentační seznam” a budete se cítit mnohem jistější. Je jasné, že přijdou i otázky na které nebudete připraveni. Pokud taková situace vznikne, nic si nevymýšlejte. Přiznejte, že neznáte odpověď, ale že ji velmi rychle (nejlépe volání v přesném čase) zjistíte. A můžete svůj argumentační list rozšířit o další otázku a odpověď.

 

Závěrem: Tyto tři limity můžete hravě překonat a jít dál. Jsou to první komplikace, se kterými se většina z Vás setká při obchodním volání.

Mnoho úspěchů a volejte s radostí!

A pokud se chcete dozvědět ještě více ZDE je e-book ZDARMA

Ester

Ester Šafránek
Je matkou, manželkou a ženou, která žije svůj život naplno, se vším co jí přináší. Ester působila dlouho na obchodních a manažerských pozicích v oblasti telekomunikací a techniky. Zde získala zkušenosti s prodejem, vedením lidí a školením. Od 14 let píše poezii a věnovala se aktivně 6 let divadlu. Oblast obchodu opustila po závažných zdravotních komplikacích, kdy přehodnotila svůj život a rozhodla se vydat jiným směrem. Nyní se věnuje již 8 let aktivně prevenci zdraví pomocí přírodních zdrojů a působí jako masérka. Nyní se nejvíce věnuje práci s dětmi a těhotnými. Ukazuje lidem cestu, jak se kvalitně starat o sebe a své zdraví. V současnosti vytváří projekty Ženy na víně a Pojďme tvořit lepší svět. Ester je autorkou sbírky básní Jeden den >> a dále ebooků: 13 pravidel efektivní komunikace po telefonu k vydělávání milionů a Jak úspěšně domluvit schůzku po telefonu Více o autorce si přečtětě ZDE Příběh Ester si přečtěte zde >>
Komentáře